Är jag för överbeskyddande?

När jag lämnade Robin på skolan idag rådde det kaos, såg inte en fröken så långt ögat nådde.
När jag lämnat honom på Lillåsen har det känts tryggt att lämna av honom, nu vet jag inte alls.

Enligt mig är han fortfarande liten. När är det dags att släppa greppet?
När är han stor nog?
Jag har koll på honom, ska han någonstans så vill jag veta vart.
Går han till Ronja säger han till, precis som det ska vara.
Häromdagen ville han gå till lekparken vid skolan, själv.
Kommer inte på fråga än så länge. Han har inte koll på trafiken, trafiken har ingen koll alls
på honom heller.
Ska han till kompisar längre bort följer jag med, lämnar av och hämtar sen.
Jag anser helt enkelt inte att ett barn i hans ålder ska springa över vägar, gå till skolan själv, och ta det ansvaret.


Eller är jag för överbeskyddande och borde släppa greppet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0