Det kanske bara är jag. Det kanske bara är...

Det kanske bara är jag. Det kanske bara är jag som inte tillåter min 6 åring att vara ensam hemma medans jag är och handlar, det kanske bara är jag, som inte tillåter mitt barn cykla, gå springa på vägen. Det kanske bara är jag som Tycker att man inte låter barnen gå själva till dagis. Det kanske bara är jag som vill veta var mitt barn är och inte låter honom springa runt överallt utan att ha någon koll alls. Det kanske bara är jag som inte tillåter en 6 åring spela spel och titta på filmer som har 15 års gräns. Det kanske bara är jag. Men det tror jag inte. Jag tror att det finns flera. Frågan är, vad är det för fel på dom som tillåter det?


Kommentarer
Postat av: Klantpissie

Du har så jävla rätt Christina. Man ser faktiskt skillnad på barn som har regler och barn som inte har regler.. Det märks på dem när de blir äldre om det vill sig riktigt illa. Det betyder att du bryr dig! ASBRA! Det finns hopp för framtiden ändå kanske!

2011-04-04 @ 13:14:54
URL: http://klantpissie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Håller med dig!! Nog för att Alicia bara är 3 snart men jag skulle inte tillåta det sen heller.. ;)

2011-04-04 @ 13:21:19
Postat av: christina

Ibland blir man iallafall att fundera. Jag är rädd om mitt barn, jag vet att han inte har full koll på trafiken när han är ute och cyklar/går. Det har inget barn, och skulle det hända att ett barn blir påkört pga det, för att bilen inte hinner stanna, då är det väl kanske föräldrarnas fel?? Sen kör inte bilar sakta, dom har heller inte full koll på allt runtomkring. Jag blir rädd.

2011-04-04 @ 14:57:51
URL: http://christinasegen.blogg.se/
Postat av: sabina

finns det värkligen folk som låter sina barn gå själva till dagis?

Du har så jävla rätt i det du skriver och hos mig är det samma regler.

Barn ska inte ens se nyheter de hinner lära sig och bli rädda iaf.

Barn är okompliserade det är vuxna som gör det kompliserat. Klart att ett barn i 5 el 6 års åldern inte har tid att ha koll på trafiken.

Varför ska små barn spela data spel där dom har ihjäl varandra eller se vampyrfilmer där blodet sprutar??? Nej håller med dig och hoppas att flera föräldrar tänker lika dant och att det är en självklarhet och inte en regel.

2011-04-05 @ 13:25:20
Postat av: Ulla

Du har nog så rätt gumman,jag ser barn gå förbi vårat hus på dagarna som inte är så gamla o går hem själva o det är fel,det finns dom som även släpper ut sina barn trots att dom bor bredvid riksvägen fast dom är små men den dagen kommer kanske då deras käraste barn blir överkört,vem ska man anklaga då om inte sig själv?

2011-04-05 @ 15:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0