Det var väl faan.

Dagen började med krångel, bråk tjafs och så vidare.
Det började med herr isbjörn som av någon märklig anledning hade fått youghurt över sig?
Har en stark aning om att Robin försökte få honom att smaka på hans drickyoughurt.
Isbjörnen fick tvätta av sig, och ligger nu genomdränkt i badkaret.
Kan inte riktigt förmå mig att gå ner till tvättstugan och torktumla honom.
Robin tyckte iallafall inte att herr isbjörn skulle ligga själv i badrummet, han ska ju självklart vara med i vardagsrummet och kolla på barnkanalen.
Därav kommer jag upp och finner en dyngsur herr isbjörn på bordet i vardagsrummet, ett bord som inte tål vatten.
Herr Isbjörn åkte omedelbart tillbaka in i badrummet och ett litet barn fick en väldigt ilsken liten blick.
(Tidigare fått tillsägelse om att isbjörnen skulle stanna i handfatet tills han torkat)
Diskussion 2 började kloclan 11.00.
Rummet skulle städas, innan avfärd till pappa.
Herregud! Han brukar inte protestera, det städas men inte idag, surt och grinigt, grejer har kastats, väldigt massa gnäll om diverse slavarbete och med medföljande hot om att jag tar alla saker och åker och ger bort. Barnet sitter då mitt på golvet och svarar att jag bara kan kasta det som ligger på golvet med repliken tillbaka att då har han bara mer att kasta ut och inte plocka upp.
Gnället fortsatte, och jag blir vansinnig.
Jag hinner ju inte ens gå på toa!!!!
ÖÖhh?? Va??
Linan brister snart, men jag klarar mig nog, rummet är ganska strax färdigstädat och han ska åka till pappa.
Synd attt vi ska bli osams när han snart ska åka.
Väldigt tråkigt och jag får dåligt samvete, men jag bestämmer och han vet vilka regler som gäller. Fick förfrågan nu om vi inte kunde åka till Gustavsvik, eller kanske åka och köpa en kexchoklad?
Nuu svänger det snabbt.

Kameran vill inte ladda in bilden på stackars herr Isbjörn som kommer att ha men av att ligga i badrummet helt själv, ska utföra dagen goda gärning och ställa upp dörren. Ha!

Jag ska åka till min fru, och ta en kaffe och kolla om humöret vänder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0