Den omdiskuterade fetman.

Nu blir jag sur.
Jag skiter i vem som är överviktig och om dom nu valt detta eller inte, men något som verkligen stör mig i kopiösa mängder är när folk sitter och talar om för dom med en "normal" vikt att man ska ta hänsyn till de som är överviktiga.
Jag får alltså inte efter jag har ätit uttrycka mig med meningar som "faan vad jag känner mig uppsvälld" eller liknande för då trycker jag ner dom som är överviktiga.
Jag är nöjd med min vikt och skulle jag gå upp tre kilo kan jag ge mig faan på att det skulle synas mer på mig än den som är lika lång som jag och väger 80+.. bara ett exempel
Men jag ska visa hänsyn, jag ska inte yttra mig om att jag är nöjd med min vikt, eller att jag skulle må skit av att gå upp ett par kilon.
Nu har inte jag problem med maten, jag kan äta vad jag vill och när jag vill utan att gå upp ett hekto, men det får jag ju faan inte yttra mig om för vi som är smala ska tydligen skämmas för det och hålla käften.

Sen hör det tydligen inte till saken att vissa kanske har satt sig i sin sits själva??
Dom kanske har ätit sig till det? Fött ett par barn och gått upp herrejösses med kilon dom inte gått av sig, många som är överviktiga trivs med det och jag ser inge fel med det.
Men jag får gnälla som alla andra, jag anser att folk som sitter på sina arsel eller kanske bakom en dator och gnäller över allt kanske ska ta och fixa situationen dom befinner sig i istället för att bara gnälla om det hela jävla dagarna och kasta skit på andra som kanske har en bättre tillvaro.
Självklart har endel medicinska problem bakom det men jag ska inte behöva må skit för att jag kanske e smal för det och det ska ingen annan heller behöva göra.

JAG ÄR NÖJD MED MIN KROPP OCH MED MITT LIV!!!
Jag får skriva det och jag får tycka det!!
Trött på alla jävla hycklare. Är livet skit så gör något åt det istället för att gnälla.
Och sluta för faan trycka ner andra som har det bättre!!


Kommentarer
Postat av: Frugan

Håller med du jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Pözz

2010-02-28 @ 17:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0