Påsk och fint väder.

första riktigt sköna dagen sen vinterns början, och ja, jag ska jobba.
Min vanliga tur.

Något jag iunte gillar är alla påskkärringar.
Okej, dom springer runt till dom som dom känner, helt okej, men jag känner mig nästintill terrad.
Jag vill sitta ute utan att ha en massa ungar rusa fram och tillbaka här.
Vad jag inte heller fattar är vad som rör sig i föräldrarnas skallar när dom låter 4-5 åringar rusa runt vägar och överallt.
Barn är ju inte direkt trafiksäkra. Brist på dåligt omdömme kallar jag det.
Bara för att det är påsk så kör inte bilar mindre snabbt, barnen är inte mer uppmärksamma, mer distraherade kan man kalla det, så att låta ungarna irra runt på gator där dom inte ens bor, och överlag gör mig nästan förbannad på alla soffföräldrar som inte lyfter på arslet och förljer med och övervakar.

Jobba idag då. Min helg. Finns massvis att göra. Min rygg kommer tackia mig på måndag när jag ska till naprapaten igen.
Axlarna är värre. Inte mysigt alls.
Men han vill inte bryta utan att ha sett min journal. Det är seriöst.
En massage kanske skulle vara fint.

Nu orkar jag inte skriva mer. Axeln vill inte alls. Pekfingervalsen är jobbig så nu lägger jag ner.
BYE=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0