Jag är förbannad!!

Var till mormor igår, en riktigt ledsen, övergiven, bortstött mormor!
Hon har gett mig allt, och inte bara mig, sina barn, barnbarn, och barnbarnsbarn oxå!
Hon har alltid ställt upp på alla i alla år!
och vad får hon tillbaka? INTE ETT SKIT!!
Jag bor 13 mil bort, försöker åka dit en gång i månaden men det brukar bli längre emellan.
Jag har helt enkelt inte råd att åka hur ofta som helst men hade jag det skulle jag vara där varje dag!
Och mina ärade mostrar, den ena bor 1-1.5 mil därifrån, ringer aldrig, bara när det "krävs" att man ska göra det för att sen kunna skryta om att man är en sån bra dotter.
Hälsar på? Ja, det är faan inte ofta. I gång per månad??!
 Jo man kanske skjutsar till läkaren ibland, eller åker dit och tar en kaffe för att sedan åka hem!
Men man frågar ju inte sin 90 åriga mamma om hon behöver hjälp med något!
Nej för det tar man ju betalt för, att byta gardiner och liknande!!
Nej jag tycker att ni ska skämmas!!

Tycker att det är helt förjävligt! Skulle det skada er så jävla mycket att ta hem mormor till er på en kaffe?
Eller en middag?
Nej men just ja, va faan ni har ju ett liv. Men jag vet hur det kommer låta när hon är borta.
Ni har ju egna familjer, ja men kan ni fatta att mormor har ingen!! Och är inte hon en del av familjen?
Sanslöst!!
Allt slår tillbaka, kom ihåg det!!
Hur faan kan man svika en människa så mycket?
Men ni märker ju inte ens det!
Mormor är inte sjuk, hon kan gå, åka bil. Ta för faan och ansträng er lite! Hon är 90 år och snart är hon borta!

Min morbror e iaf helt okej, han ringer 2 ggr/dag och kikar iaf förbi och säger hej, även om det är som hastigast.
Tur att det finns någon med verklighetsförankring!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0